Honolulu

4 februari 2013 - Hawaiian Acres, Hawaii, Verenigde Staten

Honolulu (Oahu), Hawai, Verenigde Staten       (Temperatuur 26)           4 febr

Vanmorgen voor achten al op het voordek, om de aanloop van Honolulu te fotograferen/filmen. Na het ontbijt moesten we verzamelen in het Curzon theater voor onze excursie. Om 10.00u werden we met de bus opgehaald voor een mooie tocht over het eiland. Verschillende stops gemaakt. Mooie uitkijkpunten op baaien en stranden. En een stop op een hoog punt in de bergen van een regenwoud. Het regende inderdaad. En het waaide er verschrikkelijk, zelfs de bus stond te schommelen. We konden er amper goede foto’s maken, omdat je het toestel bijna niet stil kon houden. Na wat hoogte punten in Honolulu zelf te hebben bekeken werden we weer afgezet bij de terminal. Na de lunch zijn we zelf nog even gaan winkelen in de buurt. En Koos is naar boven gegaan op de Aloha tower. Daar heb je een mooi uitzicht op de stad. En op de Aurora. Vanavond om 20.30u is er een optreden in het theater van een dansgroep uit Hawai. Daarna een dekfeest op het achterdek. Dus weer een goede dag gehad. Het is nu 21.30u en we zijn zojuist terug van de dansgroep uit Hawai. Een prachtig mooi optreden van hoofdzakelijk kinderen in traditionele Hawaiiaanse klederdracht. Prachtig.

1. Monique:
    5 februari 2013
    Ja Koos in Homolulu moet je ook geen rare dingen doen, daar word je ziek van.
  2. Bob:
    5 februari 2013
    Dat komt door dat zwiepen met die heupen op Homolulu, daar kunnen je darmen niet tegen!
  3. Lenie en Nico:
    5 februari 2013
    Wij zijn toch wel wat jaloers en dan vooral op de temperatuur. Net terug uit Florida missen wij toch wel die ruim 25 graden. Hier hebben we veel troosteloos weer en morgen (6 februari) wordt een dag met (natte) sneeuw in Dordrecht. (P.S. Kijk uit met dat zwiepen, want voor je het weet zit het in je rug.)
  4. Klaas kruisman:
    5 februari 2013
    Prachtige pictures Koos. Memories.
    Hebben jullie genoten van de ,,liquid sunshine''.?
    Zag jullie wederom in de verte rond diamond head varen.
    Op Kauai helaas niet gelukt.
    Gr Klaas.
    PS
    Hoop dat het met jullie beiden weer wat beter gaat.
  5. Wim en Ton:
    6 februari 2013
    Dat was weer even schrikken toen we lazen dat onze koene zeeheld ziek was geworden. Maar gelukkig blijkt hij weer opgeknapt te zijn. Want je krijgt aan boord natuurlijk ook met een soort Arbodienst te maken. De scheepsarts die elke dag langs komt: 'Zo mijnheer Klaver, we gaan weer even temperaturen' en de kapitein die telkens opbelt: 'Wanneer denkt u weer aan dek te verschijnen ? Het gaat niet om wat u niet kunt maar juist wat u nog wel kunt. Want zieke zeelui zijn nadelig en brengen schade aan de vracht. Halve daagjes beginnen maar vast ?'
    En dus ging Koos maar weer op excursie....
    Komen er op Hawaii nog nieuwe artiesten aan boord ? Om het Hawaii-gevoel nog even vast te houden misschien wel de Kilima Hawaiians. En natuurlijk komt Neptunus nog aan boord wanneer jullie voor het eerst de evenaar passeren. Zijn jullie er klaar voor ? Ben benieuwd.
  6. Wilma en Peter Gringhuis:
    12 februari 2013
    Heel erg leuk al die verhaaltjes van jullie reis. Hoop dat het wat beter gaat met de gezondheid. Ik weet er alles van, ook ik ben dit jaar geveld door de griep. Waarschijnlijk meegenomen uit Schotland waar wij een lang weekend in Edinburgh zijn geweest. Mooie stad.
    Natuurlijk niets vergeleken met wat jullie nu zien en meemaken.
    Blijf vooral schrijven zodat wij op de hoogte kunnen blijven.
    Groetjes van Peter en Wilma
    P.S. beseffen jullie wel dat jullie alweer bijna 6 weken onderweg zijn.