Onderweg naar Lissabon, dag2 20 april

20 april 2013 - Dordrecht, Nederland

Onderweg naar Lissabon, dag 2                               (Temperatuur 17)                           20 april

Vannacht klaagde Juliska al over hevige keelpijn. En vanmorgen was ze niet snel uit bed te krijgen. Koos heeft een ontbijtje voor haar gehaald, dat ze in de hut heeft opgegeten. Hopelijk is ze morgen weer wat beter. Dan zijn we in Lissabon. En willen we natuurlijk wat van de stad gaan zien.

Vanmorgen passeren we de straat van Gibraltar. En helaas pas laat vanavond/begin van de nacht de Algarve. Dus kunnen helaas niet zien of Benny en Monique thuis zijn. Vanmorgen/begin middag waren er regelmatig groepjes dolfijnen te zien aan de zijkant van de boot. Geprobeerd te filmen en fotograferen. Maar dat valt niet mee. De Gibraltar rots schoof rond 13.00u langzaam voorbij. Maar wel op grote afstand. Zo ongeveer op 20 km afstand. Dus ook hier moeilijk goede foto’s te maken. De windkracht was 6. En stond op het achterschip. Het was dus redelijk windstil op het zonnedek. De temperatuur was niet zo hoog, maar we konden toch lekker buiten in het zonnetje zitten/liggen. De lunch mee naar boven genomen. En buiten opgegeten. Om vier uur naar de hut, waar we met Sjoerd en Gon een borreltje hebben gedronken. Tijdens het diner alvast was foto’s genomen van de jongens, die ons drie en een halve maand hebben bediend. En van Karen, die de wijn verzorgde. Ook hebben we een foto genomen van Ritesh, onze cabin steward. Hij heeft vandaag van handdoeken een prachtige olifant gemaakt. Na het diner zijn we niet meer uit gegaan. Niet iets naar onze smaak. Morgenochtend om 09.00u afgesproken met Sjoerd en Gon. Eerst ontbijten. En dan de stad in. Het dan natuurlijk zondag. De winkels zullen niet allemaal open zijn. Maar het zal toch wel gezellig zijn in de stad, want de plaatselijke marathon wordt gelopen.