Lissabon 21 april

21 april 2013 - Dordrecht, Nederland

Lissabon, Portugal                                          (Temperatuur 25)           21 april

Vanmorgen rond 08.00u voeren we onder de brug door bij Lissabon. Deze brug lijkt veel op de Golden Gate Bridge in San Francisco. Is door dezelfde architect ontworpen. De zon kwam net op, dus gauw wat foto’s geschoten. Om 09.00u ontbijt. En daarna afgesproken om 09.45u buiten op de kade. We konden de ‘shuttle bus’ nemen. Die zou ons naar het centrum brengen. Maar er stonden ook Hop on, hop off bussen klaar. We konden voor 15 euro per persoon twee routes doen. In totaal 4 uur sightseeing. Geen geld. Halverwege zijn we in het centrum op een terras gaan zitten. En hebben wat gedronken en gegeten. Portugal is nog steeds erg goedkoop wat dat betreft. We werden geholpen door een Nederlandse man, die al 25 jaar in Portugal woont. Het terras was net geopend. En hij hielp met bedienen, terwijl hij eigenlijk de ‘technische’ voorzieningen in orde had gemaakt. Leuk praatje met hem gemaakt. En daarna voor het tweede gedeelte de (open) bus weer in. Dicht bij de Aurora zijn we uitgestapt, om nog wat te drinken in een dorpscafeetje. Twee halve liters bier. En twee glazen witte wijn voor totaal 5,80 euro. Moet je in Nederland proberen….. Rond vier uur waren we terug aan boord. Om 17.30u begon  ‘laatste’ sail away party of het achterdek. Iedereen kreeg een Engels vlaggetje. En wuifde vrolijk op de muziek. ’s Avonds hadden we met z’n vieren in de Bordeaux af gesproken. Een restaurant waar je bij moet betalen. Maar het eten is daar van een nog betere kwaliteit. Na twee flessen wijn. En nog een afzakkertje zijn we naar de hut gegaan. Morgen is de laatste paspoort check voordat we in Southampton naar buiten kunnen wandelen voor de laatste keer. Helaas vandaag geen internet. Zowaar wel beschikbaar in de hop on, hop off bus, maar geen laptop bij ons. En is ook haast niet te doen in een rijdende bus, in de volle zon. We zullen de boel maar weer opsparen. En aanstaande donderdag thuis de laatste berichten/foto’s plaatsen. De reislogger houden we nog tenminste tot eind mei actief.