Southampton >Dover>Calais>Kralingse Zoom>Dordrecht 24 april

24 april 2013 - Dordrecht, Nederland

Southampton,  >Dover>Calais>Kralingse Zoom                                               (Temperatuur 12)           24 april

Vanmorgen vroeg opgestaan. (06.30u). Voor 08.00u moesten we onze hut verlaten. Laatste dingetjes in tassen gepropt. Gauw gaan eten. En daarna wachten, tot onze kleur (bruin) werd omgeroepen. Dat gebeurde vervolgens op tijd, om ongeveer 09.30u. Daarna met handbagage naar de ‘gangway’. Pasjes inleveren. (De eindafrekening lag ’s nachts al in het postvakje). En toen met twee bagage wagentjes de koffers opzoeken. Die lagen netjes op verdieping uitgesorteerd. Snel gevonden. En toen de bussen opzoeken. Dat was nog een heel eind lopen, met de karretjes, op stoepen met lichtelijk ‘vals plat’, zodat hier en daar nog wel eens wat van de karretjes afviel. Gelukkig waren de bussen niet vol (bij ons zaten maar ongeveer 20 mensen in de bus), zodat er veel ruimte was, om handbagage binnen te zetten. De reis verliep voorspoedig, behalve, dat we te laat bij de ferry (Dover-Calais) aankwamen. En drie kwartier moesten wachten. Die verloren tijd werd weer goed gemaakt, door in Hazeldonk korter te stoppen. Even afscheid nemen van de andere ‘busmensen’ Daarna door naar de Kralingse Zoom, waar we om 21.30u aankwamen. Monique en Jan kwamen even later met het busje. En 22.30u waren we thuis. De voordeur was versierd door onze lieve buurtjes. En ook vonden we twee boeketten van onze lieve buurtjes (Bedankt Riny, Ad, Gaab en Corry). Nadat we afscheid hadden genomen van onze halers en brengers zijn we naar bed gegaan. Morgen gaan we wel eens op ons gemak uitpakken. En het huishouden weer opstarten………

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willie van Wieren:
    25 april 2013
    Juliskoos zo noem ik jullie maar even. Hartelijk dank voor het mooie reisverslag van jullie wereld reis.
    Zo kon ik de reis van de buren (Sjoerd en Gonny Hiemstra mooi volgen. En jullie zijn gelukkig helemaal gezond weer thuis.
    Want ik hoorde vanmorgen van de buren dat jullie in de ongeluk bus zaten.In het begin van de reis.
    Nogmaals mijn dank en met vriendelijke groeten Willie van Wieren.
  2. Bep en Fred:
    25 april 2013
    Dat jullie kleur bruin was is natuurlijk geen toeval !!
    Heel fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn van jullie wereldreis.
    Wij hebben genoten van jullie reisverhalen en foto's.
    Hopelijk zijn jullie weer snel aan het "normale"leven gewend.
    Het zal wel even wennen zijn.
    Veel groeten Fred en Bep.
  3. Greetje:
    25 april 2013
    Ha lieve vriendjes, welkom thuis, fijn dat jullie gezond en wel zijn teruggekeerd in Dordt Hee! Kom maar lekker even bij en wen maar langzaam maar zeker aan de wisselvalligheid, gelukkig is het vandaag redelijk mooi weer, we horen elkaar snel, dikke knuffel
  4. Gerard en Tineke:
    25 april 2013
    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn aanbeland.
    Heel leuk dat we de wereldreis op afstand hebben kunnen volgen Wat een belevenis. Door de ernorme hoeveelheid uit te sorteren fotos en films zullen jullie nog wel even met de reis bezig zijn. Als de films zijn uitgesorteerd komen we zeker kijken. Groeten van Gerard en Tineke
  5. Koos Jansen:
    Hoi Koos en Juliska,
    Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat wij dit vanaf de zijlijn met jullie mee konden beleven.
    Fantastische reis! Bedankt voor het mogelijk maken om dit zo te kunnen volgen. Geweldig!!
    Groetjes van je TNT collega Koos
  6. Esther:
    26 april 2013
    Welkom terug!!!!
    En, volgend jaar weer?
  7. Bert Veenstra:
    27 april 2013
    Hoi Juliska en Koos,
    Van harte welkom thuis en heel hartelijk dank voor de fantastische reisverhalen die we in de afgelopen maanden tot ons mochten nemen. Om me niet te gaan vervelen de komende tijd zal ik maar een abonnement op een dagblad nemen.
    Groetjes en we hopen jullie over niet al te lange tijd weer eens te ontmoeten.
  8. Els en Bob Klaver:
    28 april 2013
    Hoi Koos en Juliska, het is wel afkicken dit weekend. Helaas geen leuke reisverhalen meer. Jammer hoor. Ook voor jullie natuurlijk. Haha. Inmiddels weer wat gewend aan het gewone dagelijkse leven? We hopen snel van de film (s) te kunnen genieten. Tot gauw en bedankt dat we een beetje mee mochten reizen. X Els