Richting Southampton, dag1 22april

22 april 2013 - Dordrecht, Nederland

Terug naar Southampton dag 1                                (Temperatuur 15)                           22 april

Vanmorgen rond 09.00u waren we ter hoogte van Vigo in Spanje. Vannacht heeft het hard gewaaid. Windkracht 8. Er staat een hele lange oceaandeining. Vanaf een uur of negen moest iedereen langs de Engelse immigratiedienst, om het paspoort te laten zien. Dat scheelt weer in Southampton. Dan kunnen we zo van boord. Het disembarken gaat met kleurcodes. De koffers kunnen we morgenavond voor de hut plaatsen. En zullen dan op kleur in de aankomsthal worden gezet. We zullen ze dan zelf naar de bus moeten brengen, waarschijnlijk. We hoorden, dat er al passagiers zijn, die alles al ingepakt hebben. Wij doen dat morgenmiddag wel. Vandaag al van sommige mensen de adres/emailgegevens uitgewisseld. Onze Nederlandse buurman (85jaar) heeft ons al uitgenodigd voor een reünie, de derde zaterdag van augustus. Met een paar mensen zullen we contact houden. Maar er zijn ook Nederlanders aan boord, die we niet kennen. Zelfs nog nooit hebben gezien. Er is al een paar keer geprobeerd, om van alle Nederlanders een groepsfoto te maken. Maar gedurende de reis blijkt, dat een aantal mensen/Nederlanders al ruzie, of onenigheid hebben. Wij hadden sowieso al geen belangstelling. En nu blijkt, dat er van de 84 Nederlanders, er 14 op de foto staan. Vanmiddag zouden we met z’n zessen gaan lunchen. Helaas was het erg druk in de Bordeaux. En er was er eentje afgevallen wegens ziekte. Morgen (laatste dag) weer een poging. Vanmiddag naar een optreden geweest van het entertainment team. Normaal organiseren ze spellen, sport etc. Nu traden ze op in het theater met zang komedie etc. Erg leuk. Vanavond om 18.00u is er een afscheidsborrel georganiseerd door de Kapitein. Gratis drinken, wel in black tie, maar dat moeten we er dan maar voor over hebben. Daarna (als een balletje) naar het diner (ook black tie). En vanavond  naar een optreden van pianist Bobby Crush. Daarna zijn we naar een klassiek optreden geweest van: Mary Tyler & Merel van der Knoop.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade