Kralingse zoom > Greppel

Beste volgers,

6 JAN 2013

Kralingse Zoom> Calais>Dover>Southampton>Hotel

Hoe moet ik beginnen?

We waren erg blij met de uitzwaaiers.

De reis ging voorspoedig, tot ongeveer 45 minuten voor aankomst in het hotel.

De bus begon raar te slingeren, van links naar rechts. Daarna scherp naar links.

En 5 seconden later lagen we 3 meter lager op z’n kant in een greppel.

Het was doodstil in de bus. Uiteindelijk bleken er ongeveer 8 mensen gewond te zijn.

Een hele rare gewaarwoording. Het is aarde donker buiten. Je weet niet waar je ligt.

Binnen no time wemelde het van de politie en ambulances. De hele rijksweg werd afgezet.

We mochten in het begin niet uit de bus. De politie wilde eerst inventariseren, hoe de inzittenden er aan toe waren. Daarna was het nog een hele klus, om iedereen uit de te krijgen.

Zeer professioneel werd alles geregeld. Tot en met verwarmde tenten werden opgezet op de weg, waar de mensen stuk voor stuk op verwondingen werden bekeken.

Juliska had erge pijn in de linker borststreek. En we werden naar het ziekenhuis vervoerd.

Daar kreeg ze een uitgebreid onderzoek. Hartfilmpje, scan, etc.

Uiteindelijk viel het mee. Een blauwe heup. En gekneusde ribben.

Dus mocht ze met pijnstillers naar het hotel. Waar we met nog twee andere stellen met een vervangende bus om 04.30uur arriveerden. Daarna zoeken in deze bus naar onze bagage. Deze was overgeheveld vanuit de ‘rampbus’

Er waren mensen er slechter aan toe. Van totaal verward tot kreunend, liggend op de vloer.

Later hoorden we, dat de chauffeur onwel is geworden. Hij bleek al 30 jaar in dienst van de bus vervoerder.

Alle handbagage was door de ongeluksbus heen geslingerd. Om 05.30uur zijn we eindelijk naar onze kamer gegaan, waar we hebben geprobeerd te slapen.

Vanuit onze kamer kunnen we de Aurora zien liggen.

Hopelijk blijft deze wel ‘rechtop’ gedurende de reis.

Door bovenstaande hebben we wel al heel wat mensen beter leren kennen.

Maar we hadden dit natuurlijk liever op een andere manier gedaan.

Na een uurtje bleek het al op internet te staan in Nederland.

In het ziekenhuis had het Consulaat al gebeld.

En had zich al iemand gemeld van dagblad de Telegraaf.

Deze werd netjes ‘afgewimpeld’ door de doktoren.

Vanmorgen komt de organisator van Reader Offers met het vliegtuig naar Southampton.

En zojuist gehoord, dat twee reizigers teruggaan naar Nederland..

1. Esther:
    7 januari 2013
    Ik had het nieuws gisteravond van papa gehoord. Ik was me rot geschrokken. Gelukkig niets ernstig. Hopen dat dit het enige "incidentje" is van jullie reis.
  2. Katinka:
    7 januari 2013
    Lieve schatten.... jeetje wat een verhaal!!!!!!! Wat een onvoorstelbaar begin van jullie avontuur! Na de greppel alleen nog maar pieken, okay?! Beterschap voor Julis en een hele dikke kus en knuffel voor jullie allebei. Katinka
  3. Jannie arends:
    7 januari 2013
    Nou zeg wat een raarbegin vande reis Gelukkig nog goed afgelopen Hoorde het vanEls viamail envanBob via wordfeud ookfoto vanBob en op SBS 6 Hoop dat de restv.d. reis beter verloopt. Veel plezier verder. Janny Arends.
  4. Hanneke & René:
    7 januari 2013
    Lieve mensen, dat uitgerekend jullie dit moet overkomen! Dit is even schrikken. We wensen jullie veel sterkte, maar vooral een hele goede reis!
    Lieve groet, Rene en Hanneke Brugman
  5. Greetje:
    7 januari 2013
    Tja, hier ben ik nog even, had al een berichtje gestuurd maar goed, ben me kapot geschrokken maar jullie wel een beetje meer zou ik zo denken, maar nogmaals vanaf nu gaat het alleen maar beter, veel liefs en beterschap Juliska (niet teveel lachen hoor!) xxx Greetje
  6. Bert Veenstra:
    7 januari 2013
    Al slagzij gemaakt voordat de zee in zicht was. Het moet niet gekker worden. Gelukkig zijn jullie er redelijk goed van af gekomen. Ik hoop dat het genieten nu echt kan beginnen.
    Goede reis!
  7. Willem van dooijewaard:
    7 januari 2013
    Beste Koos en Juliska, bij deze wil ik jullie ook veel sterkte wensen met de geleden schade. Laten we de moed niet opgeven en doorgaan met de geplande reis. Ik wens jullie een hele goede reis toe en leuk dat we via deze media op de hoogte mogen blijven van het verdere verloop.
  8. Bob:
    7 januari 2013
    Het eerste avontuur zeg... Ook wij zijn geschrokken.
    Dat had ook anders kunnen aflopen moet je maar denken.
    Goede vaart, rustig aan en vanaf nu wordt het alleen maar genieten....
  9. Wout en louise de gans:
    7 januari 2013
    Dat deze reis de wereld rondgaat was ons al bekend, maar via tv en zelf BBC World hadden we toch niet kunnen dromen. Hopelijk blijft het hierbij. Voor nu alleen nog maar leuke belevenissen, daar gaan we van uit. Sneu voor die mensen die naar huis gaan. Volgende keer toch maar vliegen Juul? Groetjes xxx
  10. Jordy:
    7 januari 2013
    Ik hoorde het gisteren van mama.. Wat een ellende zeg.. Maar gelukkig zijn jullie er niet al te rot vanaf gekomen.. Nouja gekneusde ribben is natuurlijk geen pretje. Het ergste is hoogst waarschijnlijk achter de rug dus nu is het tijd om 4 maanden bij te komen en te genieten.. Moet genoeg zijn lijkt me ;)

Veel plezier!

Jordy
  11. Wilma en Peter Gringhuis:
    7 januari 2013
    Jeetje, wat schrok ik toen Peter het mij vertelde. Gelukkig is er niets ernstigs met jullie aande hand (hoewel gekneusde ribben erg pijnlijk kan zijn).
    Vanaf dit punt zal de reis hopelijk naar verwachting alleen maar geweldig worden.
    Veel reisplezier
    Wilma en Peter
  12. Sylvia en Jaap:
    7 januari 2013
    Jongens wat een schrik. Had het wel op het journaal gezien over een nederlandse bus maar geen seconde gedacht dat het de bus was waar jullie in konden zitten. Gelukkig valt het allemaal dus mee, ga nu genieten en we hopen op vele positieve ervaringen tijdens de reis. Enjoy
  13. Linda van iersel:
    7 januari 2013
    Hoi, Hoorde het net van Wilma, ben meteen naar je blog gegaan. Wat een vervelend begin van jullie reis zeg. Hopen dat het hier bij blijft. In ieder geval toch een hele goede vaart gewenst. En Juliska een drankje helpt natuurlijk tegen de pijn. Veel sterkte en beterschap. groetjes en veel liefs van Linda en Henk
  14. André Balogh:
    7 januari 2013
    dit is een video van het ongeluk ik heb geen idee of het werkt
  15. André Balogh:
  16. Katinka:
    7 januari 2013
    Daar ben ik nog een keer. Papa belde me vanochtend. Hij had net Bep aan de lijn gehad die hem vertelde over jullie ongeluk en was er erg van geschrokken. Ook namens mijn ouders heel veel groeten en sterkte gewenst. Op een behoude vaart! (Ome Leo's woorden..)X Katinka
  17. Annelies:
    7 januari 2013
    Jonge jongen wat een pech om zo aan een reis te m
  18. Monique:
    7 januari 2013
    Ik had jullie beter zelf met het busje kunnen brengen. Ik hoop niet dat die mevrouw die er toch al niet zo'n zin in had gewond is geraakt. Ga er verder van genieten en wil je ons niet meer zo laten schrikken. Jullie waren overal HOT NEWS. Dikke zoen van Monique. P.S neem een Zuiddammetje
  19. Henny:
    7 januari 2013
    Ik ben me ook rot geschrokken maar ben blij dat het uiteindelijk meevalt . Juliska en Koos ga nu echt genieten van de reis en vergeet de slechte start het kan alleen maar beter gaan nu.
  20. Bep en Fred:
    7 januari 2013
    Allereerst bedankt dat jullie gemaild hebben.
    Ik had het gisteren op teletekst gezien en dacht meteen aan jullie.
    Vanmorgen had ik twee mails van Sjef gekregen, daarin stond dat jullie inderdaad in die ongeluksbus zaten en dat Julis haar rib had gekneusd.
    Ik begrijp dat je inderdaad niet weet wat je overkomt. Wat een vreselijke start van een vakantie.
    Voor Julis beterschap en verder wens ik jullie een fantastische
    vakantie toe.
    Veel groeten Fred en Bep
  21. Wim en Ton:
    Hallo cruisingpeople-tjes.
    Lazen het vanmiddag in de krant met een grote foto erbij.
    Zal toch niet waar zijn.... (Jullie staan overigens niet op die foto, hoor). Kregen van Monique de bevestiging. Heel bizar.
    En wij 's avonds nog tegen elkaar zeggen: 'Die zitten nu lekker te eten in het hotel'. Dat kan ook hoor, lekker eten in Engeland. Zitten ze met z'n allen in een tent midden op de M3.
    Gelukkig is het met een sisser afgelopen.
    Heeft Juul de chauffeur laten schrikken omdat ze dacht dat 'ie aan de verkeerde kant van de weg reed ?
    Gelukkig is er op zee meer ruimte voor rare manoeuvres.
    Geniet nu maar. Veel plezier en pas op voor touringcars.
    Groeten, Wim en Ton.
  22. Gerard en Tineke:
    7 januari 2013
    Tsonge , Wat een pech en toch gelukkig dat jullie er nog redelijk goed zijn afgekomen. Op alle journaals was jullie bus te zien , op zijn kant in de berm. Schrikken zeg. Wij hopen dat Juul niet al te veel last heeft van haar ribbetjes. Ik hoop dat jullie verder een heerlijk relaxte reis hebben.
    Groeten en liefs van Gerard en Tineke
  23. Jos en Fred:
    Hallo Juul en Koos,
    Kregen van Monique het verhaal te horen. Jullie zien dat het niet altijd pluis is in Engeland. Dus gauw naar de woelige baren en jullie eindbestemming. Ondanks alles heel veel plezier en hou het heel. Groetjes Jos en Fred
  24. Jolanda van de Scheur:
    Hallo Koos en Juliska,
    Wat een schrik zo aan het begin van jullie prachtige reis.
    Ik wens jullie voor de komende tijd een behouden vaart en goede reis. Geniet van elkaar en van dit mooie avontuur.
    Veel toi toi toi en een goed herstel voor Juliska.
    Groetjes, Jolanda
  25. Jacqueline Nugteren:
    8 januari 2013
    Kwam vanmiddag Monique tegen in het dorp en zij vertelde me over jullie ongelukkige start.Hoop dat je je snel weer beter voelt Juliska en ga er toch maar lekker van genieten.
    groetjes Jacqueline
  26. Annelies:
    8 januari 2013
    Hallo schatten een beetje bekomen van jullie busreis

Hallo schatjes ik hoop dat jullie wat zijnuitgerust Hoe gaat het met Julis Geniet maar van jullie geweldige reis.Veel liefs Leo annelies
  27. Klaas kruisman:
    Hallo Koos en Juul,
    Ook van mij nog even een ,,laat'' berichtje.
    Mary had al iets over een ongeluk met een bus gezien op BBC maar ze had uiteraard niet door dat dit de bus was waar jullie in zaten. Gelukkig kunnen jullie de reis vervolgen. Een paar extra glaasjes wijn zal de pijn hopelijk verzachten Juul.
    Ik hoop dat de reis verder voorspoedig verloopt. Ik blijf jullie uiteraard volgen. Hartelijke groeten. Klaas en Mary.
  28. Anja van Put:
    9 januari 2013
    Van Monique gehoord hoe jullie reis begon.Ik hoop dat dit het enige is wat mis gaat. Veel plezier de komende tijd en ik blijf jullie blog volgen.

Groetjes,
    Anja
  29. Peter en Peta:
    Hallo Koos en Juliska,

Helaas vergeten even te bellen voor jullie vertrek. In ieder geval alsnog de beste wensen en een gezond !!!!! 2013 (ondanks de vervelende start). Nu even niet teveel lachen, Juliska.
    We zullen jullie volgen.

Behouden vaart

Hartelijke groetjes

Peter en Peta
  30. Monique en Benny:
    11 januari 2013
    Hallo Koos en Juliska,
    Op de webcam van Ponta Delgada zijn jullie al aangemeerd ! Groetjes en amuseren jullie je goed.
  31. Monique en Benny:
    11 januari 2013