Limassol Cyprus 13 april
Limassol, Cyprus (Temperatuur 23) 13 april
Na een mooie busreis door citrusvruchten plantages en over berghellingen. En een mooi uitkijkpunt over de zee kwamen we om 10.30u na anderhalf uur in Paphos aan. Een leuke vakantie plaats, waar ook het een en ander aan historie is te zien. Zo zijn er overblijfselen uit de Griekse oudheid. Onder andere fraaie mozaïek vloeren. En overblijfselen van nederzettingen. De hele stad staat op de Unesco lijst van culturele nalatenschap. Maar natuurlijk zijn er ook veel toeristen winkeltjes, eet- en drinkgelegenheden. En een hele leuke vissershaven. Om 13.15u moesten we weer verzamelen bij de bus. En tegen 14.30u waren we terug aan boord. Lunchen, zonnen. En Juliska is nog een wasje gaan draaien. Cyprus ligt niet zo ver van de Syrische kust. En ook de overtocht naar Haifa, waar we morgen aankomen is niet zo erg ver. Plusminus 150 mijl. In Israël hebben we geen excursie geboekt. Koos is hier meerdere keren geweest. En Juliska hoeft niet zonodig. Dus gaan we Haifa op eigen gelegenheid ontdekken. We zijn al om 07.00u in de haven. En om 21.30u moet iedereen pas weer aan boord zijn. Dus we hebben de hele dag voor ons zelf. (Proberen ook weer te internetten). Juliska had vanavond hoofdpijn, dus Koos is alleen naar het theater gegaan. Een oude Engelse goochelaar en komiek. Beetje oudbakken trucs. Dus de volgende keer slaan we deze maar over.
Foto’s
5 Reacties
-
Monique:14 april 2013Ja ja Koos, ben jij lekker gefopt. Juul had natuurlijk afgesproken met die druivenplukker uit Nicosia.
-
József:14 april 2013hahaha hoe kom je der weer op gek mens.Hebben jullie ook grotere bussen om al die zooi van ze naar huis te brengen de 24e?Ik wens je succes
-
Greetje:14 april 2013Ik hoor het je nog zeggen Juliska; we gaan echt niet veel kopen want dat krijgen we anders nooit mee naar huis en ja zo zie je maar weer: vanuit alle uithoeken der aarde slepen jullie nu een bus vol schatten mee en ben je thuis dagen bezig het weer een plekje te geven (maar dat is ook weer leuk)
-
Monique:15 april 2013Ik vind alles goed zolang mijn taxi er maar niet gaat uitzien als een turkenbusje. (Met twee kleurlingen erbij)
-
Wim en Ton:15 april 2013Hang je gordijntjes maar vast op en wat blingbling aan de binnenspiegel. Koos trekt vast die arabische tent aan en wie weet welke kledingverrassing Juul nog in petto heeft.

