Richting Hongkong
14 maart 2013
Richting Hongkong dag 1 (Temperatuur 4) 14 maart
Het is nu 12.30u. En we zijn nu net gaan varen richting de Gele Zee. Vanmorgen een paar flessen belastingvrije drank besteld voor in de hut. (Fles cognac en rum). De temperatuur buiten is nog steeds erg laag. De wind is wel afgenomen (windkracht 2). Iedereen zit nog steeds binnen. En op koopjes jacht. Parfum, t-shirts, horloges, damestasjes etc. etc. Ze hebben van alles aan boord. We gaan zo dadelijk toch maar eens even naar buiten. Een frisse neus halen op dek 7. Het is verschrikkelijk druk op de Yangtze rivier. Een van de langste rivieren ter wereld. Ongeveer 6000 km. Juliska zou hier nooit durven varen met onze zeilboot. Ze varen zoals ze autorijden. Kriskras door elkaar. De Nieuwe Waterweg is hierbij een rustig slootje. Vanmiddag na 17.00u konden we onze drank ophalen. Gelijk wat blikjes Cola gehaald aan de bar. Dus Juliska kan haar Cuba Libre weer (in de hut) drinken. Vanavond weer black tie. Lekker gegeten. Fazant met plakjes spek. Het eten is eigenlijk iedere avond goed. En afwisselend. Na elke ‘sector’. Dus zo dadelijk in Hongkong, krijgen we alle menu’s van die sector uitgereikt door de obers. Leuk gebaar. En dan kunnen we thuis nog eens iets namaken…… Vanavond optreden van Jayne Curry. Een zangeres, die we haar eerste optreden gemist hebben. De zaal zat afgeladen. Ze zong goed. En had grappige verhaaltjes tussen de nummers door. Daarna nog wat gelezen in de hut.
Foto’s
1 Reactie
-
Monique:16 maart 2013Ik weet niet of het wel gepast is maar wij komen wel eten hoor. Met of zonder black tie. Lijkt me wel wat.

