Richting Rabaul, Papua NewGuinea 27febr

27 februari 2013 - Rabaul, Papoea-Nieuw-Guinea

Richting Rabaul, Papua NewGuinea       dag 1     (Temperatuur 30)           27 febr

Het is al weer vroeg heel warm. Wel wordt er af en toe een tropische bui verwacht. Je ziet de buien soms al in de verte hangen. Even een rondje over het promenade dek gelopen. En daarna om 10.00u de Port Presentation gezien van Osaka. De bestemming na Rabaul. Ook weer een interessante stad. We doen daar de excursie ‘introduction Osaka’. Daarna hebben we een uurtje op dek 13 gezeten. Maar ondanks een lekker windje, toch te warm. De foto opgehaald, welke ze van ons gemaakt hebben in het haventje van Yorkeys Knob. We zijn inmiddels al aan het tweede album bezig. Wel een leuke (maar dure) herinnering. Langzamerhand leer je steeds meer mensen kennen op dit drijvende dorp. Hoewel je sommigen haast nooit tegenkomt. En anderen dagelijks. Er is natuurlijk een vaste kern van mensen (ongeveer 800), die de hele reis maken. De rest wisselt steeds per bestemming of Sector. De nieuwelingen zijn meestal (nog) wit. De oudgedienden zijn al gekleurd. Vanmiddag begon het hard te waaien. En af en toe een beetje te spetteren. Wel nog een tijdje buiten gezeten/gelegen. En wat gelezen. Een rustige dag op zee. Vanavond wederom Black Tie. Na het diner naar de hut gegaan, om wat te lezen en muziek te luisteren. Vanavond varen we tussen eilandjes door. Rond 20.30u gingen we volgens de GPS antenne op een paar kilometer afstand Bonarua Island. En al vlak langs Papua NewGuinea. Het eiland waar wij naar toe gaan is ook een onderdeel van Papua NewGuinea. En heet New Britain