Richting Yorkeys Knob 25 febr

25 februari 2013 - Yorkeys Knob, Australië

Richting Yorkeys Knob, Australie             (Temperatuur 27)           25 febr

Vandaag varen we door het gebied van het Great Barrier Reef. Een prachtig gebied met honderden eilanden. De diepte is hier ook beperkt tot ongeveer 35 a 40 meter. Het is een beschermd gebied. Dus afval overboord gooien (Wat toch al niet gebeurd) is streng verboden. Vanmorgen naar de Port Presentation geweest van Rabaul, Papua New Guinea, waar we aanstaande vrijdag aankomen. Heel bijzondere bestemming. Er zijn het afgelopen jaar maar 4 cruiseschepen geweest. De bevolking leeft tussen de vulkanen, waarvan er nog enkele actief zijn. De hele omgeving schijnt vol as te liggen van eerdere uitbarstingen. Er wordt gewaarschuwd geen mooie kleding aan te doen. Ook sieraden (goud en zilver) niet aandoen. Het vulkaan stof schijnt alles aan te vreten. Ook uitkijken met je camera. Stof is niet bepaald de vriend van deze apparatuur. Veel bedelende kinderen. Niet of nauwelijks wegen. De excursies worden uitgevoerd met plaatselijke minibusjes, zonder airco etc. Juliska is er niet erg happig op, om hier van boord te gaan. We zullen wel zien, als we er zijn. We hebben hier in ieder geval (nog) geen excursie geboekt. De vrouwen schijnen half bloot te lopen. En de mannen dragen de zg. peniskoker. Er is dus voor beide seksen wat te zien. Zo’n koker lijkt Koos wel wat. En dan op zomerse dagen hiermee door de Voorstraat in Dordrecht te lopen. Succes verzekerd……             Internet zal hier zeker niet mogelijk zijn. Dus zullen foto’s en verhaaltjes hopelijk pas weer in Japan geplaatst kunnen worden. Morgen eerst maar eens zien, wat Yorkeys Knob ons brengt. Vanavond weer eens dresscode        Black Tie.  (Is weer eens wat anders dan een peniskoker……)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    7 maart 2013
    Heb gehoord dat de grote van de koker niets te maken heeft met de grote van de penis. Dus Juul je hoeft niet voor de grootste koker te gaan.
  2. József:
    7 maart 2013
    Monique heeft ook overal kennissen zitten die haar op de hoogte houden.En zo'n koker zal Koos ook wel weer staan die staat alles.Op tv.was trouwens een hele serie over die eilanden ook over die nog werkende vulkaan.Mooi om te zien maar wel eng om in de buurt te zijn.
  3. Bob:
    7 maart 2013
    Doet dat geen pijn, het koken van de penis? Wij houden het hier maar bij de waterkoker, ha ha.
  4. Klaas kruisman:
    7 maart 2013
    Als je maar niet voor joker staat met die koker.
  5. Wim en Ton:
    7 maart 2013
    Peniskokers worden hier de grote mode komende zomer. Het is crisis en niemand heeft nog geld voor nieuwe kleren. Ik heb ze al gezien bij de Hema in alle kleuren en maten. Dat zal hier in Zwijndrecht wel problemen geven. Ze hebben hier al moeite met een korte broek. Maar ze zullen er toch aan moeten geloven. Misschien al met Pasen.