Safaga Egypte 10 april

10 april 2013 - Safaga, Egypte

Safaga, Egypte                                 (Temperatuur 26)           10 april

Zoals gemeld, zouden we gaan ankeren in Safaga. We waren dus verbaasd, dat we toch aan een pier terecht konden. Wel buiten Safaga. Maar het ‘loslaten’ van passagiers gaat natuurlijk wel vlotter aan een pier, dan met tenders. Verder op in Safaga zagen we nog twee cruiseschepen liggen. Dus dat was de reden, dat we niet in het plaatsje zelf terecht konden. Om 09.00u zaten we in de bus, die ons naar Hurghada bracht. Een uurtje rijden door de woestijn. Op de pier stonden de excursie leiders met mondkapjes voor, tegen het stof. Het regent maar gemiddeld twee dagen per jaar in Egypte. Dus je kunt je voorstellen, dat hier niets vanzelf groeit. Alle eventuele beplanting (voornamelijk bij de resorts) moet dagelijks van water worden voorzien. Het is net een maanlandschap, waar je door heen rijdt. Hurghada zelf is natuurlijk een toeristen plaats. En ziet er wel gezellig uit. Gelukkig zonder hoogbouw. Leuke winkelstraten. We hadden 3 uur de tijd, om wat te shoppen. Maar ons idee was, om eerst de reislogger bij te werken. Gelukkig vonden we al gauw een cafeetje, waar vrij wifi was. En zoals jullie gemerkt hebben zijn alle verhaaltjes t/m 9 april geplaatst. Ook de meeste foto’s (selectie natuurlijk) konden we uploaden. Gelukkig was het niet zo warm als afgelopen dagen. En er stond een flinke wind. Verschillende mensen hadden een strandexcursie geboekt, maar de zee was te koud. En op het strand was het eigenlijk niet te doen met windkracht 6.  Om 13.00u stond de bus weer klaar, om ons terug te brengen naar de boot. We zijn op de terugweg door Safaga zelf gereden. Je wordt niet vrolijk van het armoedige zooitje daar. Rond 14.15u waren we terug. En zijn gaan eten in de Bordeaux. (Je kunt daar tot 17.30u lunchen). Daarna nog even op dek 13 gaan liggen. En een paar foto’s gemaakt. Na het eten is Juliska met Nederlandse kennissen naar het theater gegaan. Een neger zong daar klassieke nummers. Koos is dit verhaaltje gaan maken. En de foto’s van vandaag gaan  rubriceren. We hadden vandaag 155 e-mails in de inbox. Dus Koos heeft lang in het café gezeten. Op een gegeven moment gaf de laptop aan, dat de ‘benzine’ op was. Gelukkig alles kunnen lezen etc. Geen antwoord meer kunnen geven, op de diverse reacties, maar we waren wel blij weer, dat we de gelegenheid hadden, om jullie weer op de hoogte te brengen. En dat jullie nog steeds de verhaaltjes lezen en de foto’s bekijken. Vanavond moet iedereen rond 21.00u binnen zijn. Morgenochtend om een uur of 10 gaan we twee uur in de bus zitten. Een shopping toer staat op het programma. De dag daarna gaan we door het Suez kanaal. We mogen nog maar 14 dagen genieten. En dan moeten we ons prakje weer zelf klaarmaken. Maar het is natuurlijk wel een onvergetelijke reis. Zonder heimwee, zonder verveling.

1. Bep en Fred:
    16 april 2013
    Dat het een onvergetelijke reis is begrijpen we volkomen.
    Mazzel dat jullie geen strandexcursie hebben genomen, had je waarschijnlijk gezandstraald geworden. Weg bruin kleurtje.
    Nog veel plezier!!