Onderweg naar Safaga dag 5 9 april

9 april 2013 - Safaga, Egypte

Onderweg naar Safaga, Egypte                dag 5     (Temperatuur 24)           9 april

Vandaag veel wind (7) en wat koeler, dan de vorige dagen. De piratendreiging is blijkbaar voorbij. Alle voorzorgmaatregelen zijn weggehaald. We hoorden wel van verschillende mensen, dat jl vrijdagmorgen heel vroeg in het donker 3 speedboten zijn gesignaleerd om onze boot. Om 10.00u weer eens een Port presentatie. Nu van Rome. Ook moesten we tussen 10u en 10.30u onze paspoorten ophalen. De Egyptische immigratie dienst is aan boord. En heeft alle paspoorten afgestempeld. Ze zitten nu aardig vol met stempels van de diverse landen.  Vanmiddag om 11.45uur was er een speciale lunch georganiseerd (de tweede deze reis). Deze lunch was speciaal voor de mensen, die de hele wereldreis mee varen. Er wordt dan wat extra aandacht aan het eten besteed. En er wordt volop drank geschonken. Te beginnen met champagne. We zijn tot bij drieën blijven hangen. Daarna is Juul een wasje gaan draaien. En Koos is op het achterdek gaan lezen. En dan kom je natuurlijk weer andere Nederlanders tegen.  En is het weer ‘ouwehoeren’.  Vanavond was het weer black tie. We hadden niet zo’n honger na de uitgebreide lunch, dus zijn we boven vis gaan eten. Je kunt dan zelf naar behoefte opscheppen. Veel mensen gaan morgen een lange excursie doen naar Luxor. Drie uur heen en drie uur terug met de bus onder militaire escorte. Zij moeten om 06.30u al van boord. Wij doen morgen Hurghada. En hoeven ons pas om 08.30u te melden. Vanmiddag kregen we via de speakers de mededeling van de kapitein, dat we niet terecht kunnen in de haven van Safaga. En we dus voor anker moeten voor de kust. We worden met tenders naar de kant gebracht. Vanmorgen zijn we ter hoogte van Jeddah en Mekka de Saoedi Arabische kust voorbij gevaren. En aan de andere kant Eritrea. Maar de Rode Zee is hier zo breed, dat je de kusten niet kunt zien. Morgen met de laptop naar Hurghada. Als internetten lukt, zullen jullie weer aardig wat te lezen hebben.

1. József:
    10 april 2013
    Hoe heeft dat meisje de was in vredesnaam gedaan na al die champagne.Zal wel met een rode neus in slaap gevallen zijn bij het geronk van de machines. Ik ga nu de foto's bekijken het was weer leuk schatten xxx
  2. Monique:
    10 april 2013
    Wat heerlijk om weer wat van jullie te horen. Over 2weken ben ik die witte die jullie naast dat witte busje op jullie staat te wachten.

P.s. Wil Juul de tekst nog hebben van het lied van de mandoline in Nicosia, mandomandoline in nicosia mandomandolines voor Juliska. Kan je misschien ook nog een optreden doen na de champagne.
  3. Wim en Ton:
    11 april 2013
    Je kent die tekst nog goed Monique. Die LP draai je natuurlijk nog iedere dag. Maar Juul moet natuurlijk ook de tekst weten van het nieuwe 'Koningslied'.
  4. G van Tricht:
    12 april 2013
    Hallo Koos en Juliska,
    We hebben al jullie reisverhalen gelezen. Wat hebben jullie genoten van alles en wat is de tijd voorbij gevlogen. Geniet van jullie laatste weekjes aan boord.
    We zien jullie snel weer terug en praten dan weer "even" bij!!
    Liefs Corrie en Gaab.