Onderweg naar Safaga dag 4 8 april

8 april 2013 - Safaga, Egypte

Op weg naar Safaga, Egypte dag 4                          (Temperatuur 28)           8 april

Wederom een rustig dagje op zee. We varen nu in de Rode Zee. Aan de ene kant Yemen en aan de andere zijde Ethiopië. Vanmiddag weer een Oorlogsschip in de buurt gehad. Tijdens het loopje van Koos over het zonnedek, wat dolfijnen gezien. Ook drijvende goudkleurige wiervelden. En redelijk veel scheepvaart. Het is natuurlijk de route naar het Suez Kanaal. Waar wij over een paar dagen ook door gaan. Vanmiddag de DVD bekeken van de 4e sector. We hebben op voorhand alle DVD’s gekocht van alle sectoren. Dus nog eentje kunnen we afhalen net voor Southampton. Zelf hebben we natuurlijk ook van de diverse plaatsen filmpjes gemaakt. Maar je kunt niet overal tegelijk zijn. Dus de DVD’s laten ook wel andere plekjes zien van de diverse bestemmingen. Vanavond na het diner naar een violisten duo geweest. Twee meisjes, die bekende melodieën speelden. De ‘String Idols’ Morgen de laatste zeedag, voordat we in Egypte arriveren. Safaga op zich is geen interessante plaats. We gaan met de bus naar  Hurghada. Ongeveer 60 km van Safaga vandaan. We gaan daar wat rondkijken. En proberen te internetten. Want we liggen behoorlijk achter met verhaaltjes en foto’s.