Onderweg naar Safaga dag 3 7 april

7 april 2013 - Safaga, Egypte

Onderweg naar Safaga, Egypte  dag 3                   (Temperatuur 28)           7 april

De wind is nu weer sterk afgenomen, dus weer erg warm op het zonnedek. Schaduwplekje opgezocht. De lunch gebruikt bij de Sidewalk Bar.  Je kunt daar pizza’s, frites, etc. naar behoefte klaar laten maken. Om 14.00u heeft Koos de presentatie gezien van Haifa. Juliska is naar de film gegaan. De verfilming van de “Keuken meiden roman” Dat boek had ze een paar dagen geleden gelezen. Ook de film was mooi volgens haar. We zitten nu midden in het ‘piraten gebied’ Er staan constant security mensen op het dek, met verrekijkers. Dag en nacht. De gordijnen moeten ’s avonds in de hut dicht blijven. Om een uur of vijf haalden  we een konvooi vrachtschepen in, die vooraf gegaan werden door een oorlogsschip. Dus de piraterij wordt nog steeds serieus genomen. Vannacht gaan we door de nauwe ingang van de Rode Zee. We hadden om 19.00u afgesproken, om met z’n zessen in de Pennant Grill te gaan dineren. Jullie moeten hier waarschijnlijk nog niet aan denken, maar je zit hier heerlijk buiten (onder de sterren) te dineren. (om 22.00u was het nog 28 graden) Nog betere gerechten, dan in het ‘normale’ restaurant. Je moet er wel voor bijbetalen, maar wel heel apart. Gezellig groepje. Dus veel lol gehad. Om 00.15u waren we weer terug in de hut. Vannacht gaat de klok weer eens een uur terug. Volgens ons hebben we dan dezelfde tijd als in Nederland.

1. Hein Boom:
    10 april 2013
    B.B>B.s{Beste Beneden Buren]
    Ook wij zijn op reis geweest,n.l.naar Portugal,echter voor 2 weken.Wij zijn echter niet als negers teruggekomen en ook het eten was naar jullie maatstaven maar gewoontjes.Geniet er daarom maar van en over niet te lange tijd tot ziens in een guur Dordt.Gr. Nel en Hein.
  2. Riny & Ad:
    11 april 2013
    Hallo nog hetende buurtjes. Tijdens jullie afwezigheid hebben wij gebruik gemaakt van de rolstoel. Want Ad is inmiddels geholpen aan een nieuwe knie. Geduld moet hij hebben en drie keer per week komt de therapeut om zijn oefeningen gestalte van verbetering te geven. Waar de Fam. Bogaard woonde, dat is verkocht en hij heeft snode plannen o.a. een nieuwe keuken en badkamer te laten plaatsen enz.. Een jonge vent. Het "Reisje" schiet al aardig op en wij hopen dat wij jullie mogen verwelkomen zonder boot lek, bus scheef en waarschijnlijk ietjes meer bagage! Groetjes van Riny en Ad
  3. Bep en Fred:
    11 april 2013
    Neen, het is er inderdaad nog niet van gekomen om buiten te dineren. Momenteel regent het in Spijkenisse dus vanavond eet ik ook binnen.
    Verder hebben we geen klagen hoor, de gordijnen kunnen 's avonds gewoon openblijven en bewaking heb ik ook nog niet in dienst hoeven nemen.
    Op straat ben ik ook nog geen piraat tegengekomen.
    Lieve mensen ik wens jullie nog een hele veilige vakantie toe.