Onderweg naar Safaga, dag 2 6 april

6 april 2013 - Safaga, Egypte

Onderweg naar Safaga, Egypte                dag 2     (Temperatuur 28)                           6 april

Na het ontbijt de port presentatie gezien van Cyprus. Daar doen we ‘Phapos on your own’. Schijnt een mooi oud stadje te zijn. Het waait vandaag goed. Tegenwind, windkracht 6. Dit betekent zowat storm op het zonnedek. We hebben een plekje uitgezocht, waar het redelijk windstil was. Voor- en achterkant nog wat bij gebruind. En even gekeken, wat de aanbiedingen van vandaag zijn. Iedere dag is er wel wat in de uitverkoop. Kleding, accessoires, horloges etc. Vandaag horloges. Erg aantrekkelijke prijzen, maar toch maar niets gekocht. Vanmiddag op het achterdek (uit de wind) nog wat gelezen. Daarna omkleden in black tie, voor het ‘captains gala’ Dit is een gewoonte na iedere sector van de cruise, omdat er dan weer nieuwe passagiers aan boord zijn gekomen. In Dubai dus weer een hele zwik nieuwe mensen. De kapitein houdt dan een praatje. Dat doet deze kapitein op een lollige manier. En meldt dan hoeveel nationaliteiten aan boord zijn. En van elke nationaliteit noemt hij de aantallen. Het belangrijkste is natuurlijk gratis champagne en overige drankjes. Daarna gauw naar beneden voor het diner. Waar we natuurlijk nog een wijntje gedronken hebben. Na het diner even naar de hut (jasje en dasje uit). En naar een optreden van Berni Flint, een zanger en komiek. De speciale ‘engelse’ grapjes ontgaan ons. Maar de zaal lag dubbel….. Daarna naar de hut, om een beetje te lezen. (Kortom het was weer een vermoeiende dag……  Gaat het weer een beetje meneer Drőge??)