Onderweg richting Safaga dag 1 5 april

5 april 2013 - Safaga, Egypte

Onderweg richting Safaga, Egypte dag 1                              (Temperatuur 26)           5 april

Rustig dagje op zee. Lekker weer. Niet te warm. Niet zo vochtig meer. Wel veel wind over het zonnedek. Om 10.00u presentatie van de tweede Egyptische bestemming:  Sokhna. Wij doen daar een shopping toer.  Wel twee uur met de bus vanaf de haven. De overige excursies gaan allemaal naar Cairo (Piramiden etc.) Wij hebben deze al gezien, dus leek een dagje shoppen ons wel aardig. Het is de city star mall met 600 winkels. Volgens ons licht dit tegen Cairo aan. Dus ook wij zullen wel onder begeleiding van militairen door de woestijn geleid worden. Verder vandaag weer wat gelezen. Rond 15.30u riep de Kapitein om, dat we binnen een kwartiertje een passage te zien kregen van het cruiseschip de ‘Queen Victoria’ Een erg groot schip van de Carnival Company. Hij/zij kwam inderdaad dichtbij langs. En de boten gaven wat geluidsignalen aan elkaar. En rond 18.00u hadden we een ontmoeting van een Brits Marine schip. Zij zorgen o.a. voor begeleiding door het piratengebied. Dit oorlogsschip draaide nog een rondje om de Aurora en verdween daarna weer. Vanavond na het diner naar ‘The Beatles experience’  geweest. Imitatie Beatles, maar wel heel erg goed. Veel oude nummers werden gebracht. Daarna buiten bij de Pennant Bar wat gedronken tot sluitingstijd. En met wat kennissen afspraak gemaakt, om een luxe (nog luxer) te gaan dineren in de Pennant Grill. Je moet dan per persoon wat bijbetalen, maar schijnt wel erg goed te zijn. Zondagavond gaat dit plaatsvinden….  Morgenavond weer eens een kennismaking borrel met de Kapitein. Wel in black tie dresscode, maar dat moeten we er maar voor het gratis drinken over hebben.