Dubai 4 april

4 april 2013 - Safaga, Egypte

Dubai, Verenigde Arabische Emiraten dag 2                      (Temperatuur 26)           4 april

Na beraad besloten, om vanmorgen om 09.00u de ‘easytour sightseeing bus’ te nemen. We hoorden goede berichten over deze 4 uur durende toer. Een dubbeldekker met open bovenverdieping. Lekker met je bolletje in het zonnetje. Met andere woorden ontzettend warm. Gelukkig wel een windje tijdens het rijden. Voor 20 euro per persoon hebben we alle hoogtepunten van Dubai gezien. Er zaten wat punten bij, die we gisteren ook al hadden gezien. Maar toch ook mooie plaatsen, waar we nog niet waren geweest. O.a. een rit over Palm Island, met het schitterende Atlantis Hotel. En we zijn in de Dubai Mall geweest. In dit winkelcentrum (1200 winkels) is een prachtig aquarium te bewonderen. Ook een soort waterval, waar menselijke beelden naar beneden suizen over het water. Prachtig mooi. Voor winkelen moeten ons soort mensen hier niet zijn. De duurste merken zijn hier te vinden. Leuk om even doorheen te wandelen. Daarna naar een soort plein met een aangelegde vijver, waar de Burj Khalifa in onbelemmerd zicht is te bewonderen. Niet te bevatten, hoe ze dit gebouw van 828 meter hoog hebben kunnen bouwen. Geweldig om te zien. Daarna zijn we weer teruggebracht naar de Terminal. Je kijkt je ogen hier uit. Wat een luxe. Wat een geld zit hier. Prachtige auto’s. De duurste BMW’s, Mercedessen, Ferrari’s etc. rijden hier in het wild rond. In de buurt van de Burj Khalifa zijn zelfs de tegels van de zebrapaden van gekleurd marmer. Wat een tegenstelling tot bijvoorbeeld Bombay. Er zijn vandaag nog twee cruiseschepen aan de kade komen liggen. O.a. de Costa Atlantica.  We hopen vanmiddag foto’s en verhaaltjes te kunnen plaatsen. Als dit onverhoopt niet lukt, dan zien we het somber in. Want vanavond vertrekken we voor 5 zeedagen richting Egypte.