Dubai 3 april

3 april 2013 - Safaga, Egypte

Dubai, Verenigde Arabische Emiraten                  (Temperatuur 28)           3 april

Het was ‘smorgens behoorlijk mistig. Het schip kwam rond 12.00u uur aan bij de Cruise Terminal. Het was toen wel wat helder geworden, maar toch nog heiig. De burj Khalifa was wel   te zien. Hoewel, het was goed te zien, dat dit gebouw veel hoger is, dan de overige (ook hoge) gebouwen. Om 10.00u de excursie: Dubai, the golden city. Eerst richting de oude stad, naar het Dubai Museum. Een soort natuur historisch museum. Oude ambachten, oude bootjes, geweren etc. Daarna met de watertaxi naar de specerijen souk. Vandaar gelopen naar de Gold Souk. De prachtigste gouden sieraden. Maar ook vervelende kooplui, die je hun kledingwinkeltjes in trokken. Daarna met de bus naar het enige 7 sterren hotel ter wereld, de Burj Al Arab. Het ligt naast een openbaar strandje. En een dure jachthaven. Op zich is de plek niet zo bijzonder. Op de terugweg naar de boot een foto stop bij de Jumeirah Moskee. Om 17.45u waren we weer terug. Gedoucht en gegeten in de Orangery, Oosters. Afgesproken met wat andere Nederlanders, wat morgen te doen. We nemen dan de zg. shuttle bus. Deze brengt ons naar een shopping mall. Vandaar proberen we met de taxi naar de grote shoppingmall te komen. Daar is de Burj Khalifa in de buurt. Ook is in dat winkelcentrum het aquarium. En speelt vanaf 18.00u het zg. waterorgel. We moeten morgen om 22.00u binnen zijn. Dus dat moet allemaal lukken. Tot nu toe geen internet verbinding kunnen krijgen. In de terminal wel verbinding met de server, maar geen internet. Morgen maar weer proberen. Vanavond om 08.30u hebben we aan boord een optreden gezien van een trio, die Arabische muziek speelde. Bijzonder en heel mooi. Juliska was helemaal weg van dit optreden. De zangeres, Nina Bouchakjan komt uit Libanon. De violist uit Egypte. De percussie man is een palestijn.